Požádali jste banku a významné nebankovní společnosti o půjčku, ale ve všech případech vám ji zamítly? Než požádáte o novou, počkejte nejméně tři měsíce a do té doby zvyšte šance na její získání. Jak dosáhnete vyšší bonity a jak si vybudujete u úvěrové společnosti dobré jméno?
Tip č. 1 – Buďte věrným a dlouhodobým klientem
Jestliže jste si vyhlédli úvěr u konkrétní banky, staňte se jejím klientem a nechte si k ní zasílat svůj příjem. Vyšší šance na úvěr mají dlouholetí klienti banky, kteří využívají její bankovní produkty a banka má o nich vedeny pozitivní záznamy.
Tip č. 2 – Prověřte registry a vyřešte minulé závazky
Úvěrové společnosti mohou žádost o úvěr zamítnout kvůli záznamům v Bankovním registru a Nebankovním registru klientských informací. Požádejte je o výpis, abyste měli přehled o svých závazcích. Poté se snažte případné závazky z minulosti vyrovnat. Informace o dluzích a problémech se splácením však zůstávají v registrech až 12 měsíců.
Tip č. 3 – Zvyšte svou bonitu
Pokud vám úvěrová společnost vytkla nedostatečnou bonitu i po předložení potvrzení o příjmu, požádejte o půjčku společně se spolužadatelem (například partnerem) nebo přizvěte ručitele, který se za vás zaručí. V případě, že nebudete splácet půjčku včas, úvěrová společnost bude požadovat pravidelné splátky po spolužadateli nebo ručiteli.
Tip č. 4 – V žádosti uvádějte pravdivé informace
Na všechny otázky odpovídejte pravdivě a nic si nepřibarvujte. Úvěrové společnosti disponují prostředky, kterými si mohou informace ověřit a umějí odhalit lživé informace. Jestliže zjistí, že jste neodpovídali podle skutečnosti, žádost ihned zamítnou a stanete se pro ně nedůvěryhodným klientem.
Tip č. 5 – Pošlete pouze jednu žádost
Chybou je, jestliže odešlete žádosti více úvěrovým společnostem. Pokud požádáte ve stejný moment u více poskytovatelů, společnost vás může vyhodnotit jako předluženého klienta. Nejprve proto využijte online srovnávače, vyberte si konkrétní společnost a vyčkejte na její vyjádření.
Vloženo: 26 února 2018